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Helpful Hints

Correspondence of Statistics Tables
How to Optimize STSI Use
How to Search Using the STSI
How to Use PDF documents

Truc et astuces

Comment effectuer une recherche à l’aide d’ORIS

Recherche par paramètres

Une recherche effectuée en utilisant des paramètres vous permet de mieux définir vos besoins et d’obtenir une liste de tableaux correspondant à ceux que vous avez choisis.

Il est recommandé de privilégier ce mode de recherche, en particulier si le sujet qui vous intéresse comporte un grand nombre de tableaux.

Pour en savoir plus, consultez la rubrique Comment maximiser l’utilisation d’ORIS.

Choix possibles parmi l’ensemble des tableaux

Voici le nombre maximal de tableaux disponibles annuellement selon les sujets.

Aides techniques : 18 tableaux;
Assurance médicaments : 18 tableaux;
Bourses et autres mesures : 2 tableaux;
Population inscrite et admissible : 2 tableaux;
Services dentaires : 20 tableaux;
Services médicaux : 30 tableaux;
Services optométriques : 12 tableaux;
Sommaire du coût des programmes : 1 tableau.
Pour en savoir plus, consultez la rubrique Tables de correspondance des différentes numérotations des tableaux statistiques.
Consultation : « Documentation et définitions »

Il suffit de cliquer sur le bouton approprié pour avoir accès à la version la plus récente de la documentation.

La documentation concernant l’assurance médicaments et les services médicaux est présentée en deux parties.

1. « La description, les définitions et les notes explicatives » : aucune modification n’est apportée aux textes d’année en année.
2. a) « L’historique » relatif à l’assurance médicaments : le texte est modifié chaque année selon les changements apportés aux ententes conclues avec les pharmaciens ainsi qu’aux contributions des personnes assurées.

b) « L’évolution des ententes » relatives aux services médicaux : le texte est modifié chaque année selon les changements apportés aux ententes avec les médecins omnipraticiens et les médecins spécialistes.
Il est à noter qu’un seul document est disponible en ce qui concerne les autres sujets.

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Comment maximiser l’utilisation d’ORIS

Paramètres de recherche disponibles

Vous pouvez choisir un ou plusieurs paramètres à l’intérieur de la colonne «  Paramètres quantitatifs » et de la colonne « Paramètres qualitatifs ».

La liste des tableaux fournie comportant les paramètres choisis vous permet de sélectionner le tableau qui vous intéresse.

Si vous ne choisissez aucun paramètre, tous les tableaux portant sur le sujet de votre recherche seront listés.

Accès au contenu des tableaux

Les paramètres quantitatifs vous donnent accès à des données qui concernent le coût et le nombre des services médicaux ou autres figurant dans les tableaux.

Les paramètres qualitatifs permettent de connaître les divers angles d’analyse sous lesquels les tableaux sont présentés, c’est-à-dire selon la région sociosanitaire, le sexe, le groupe d’âge, le type de service, le mode de rémunération, etc.

Recherche d’un tableau

En choisissant bien les paramètres relatifs à votre sujet de recherche, vous obtiendrez une liste restreinte des tableaux s’y rapportant. Il est recommandé de faire votre choix de manière intuitive.

Exemple
Si le tableau qui vous intéresse porte sur les coûts normalisés par région, choisissez « Coûts normalisés » dans la liste des paramètres quantitatifs, puis « Région sociosanitaire » dans celle des paramètres qualitatifs.

Si aucun tableau ne vous renvoie aux paramètres choisis, vous devez les modifier ou en enlever.

Exemple
Si le sujet de votre recherche porte sur les services médicaux et que vous choisissez les paramètres « Nombre de personnes admissibles » et « Nombre de participants », le résultat affiché sera le suivant : « Aucun tableau ne correspond à votre choix de paramètres. » De fait, aucun tableau ne présente ces deux types de données. Dans ce cas, il suffit d’enlever un des paramètres pour obtenir le résultat escompté.

Si la liste des tableaux est exhaustive, vous pouvez préciser le sujet de votre recherche en ajoutant des paramètres.

Exemple
Pour ce qui est des services médicaux, si vous choisissez seulement le paramètre « Région sociosanitaire », vous obtiendrez une liste comportant les 10 tableaux suivants :

    « Région sociosanitaire des médecins » (5 tableaux);
    « Région sociosanitaire des participants » (3 tableaux);
    « Région sociosanitaire des services » (2 tableaux);
    « Région sociosanitaire des participants » et « Région sociosanitaire des services » (1 tableau).

Il est donc préférable de préciser d’emblée le sujet de votre recherche.


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Comment utiliser les documents PDF

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Tables de correspondance des différentes numérotations des tableaux statistiques

 
Aides techniques
1998 De 1999 à 2004 Depuis 2005
A 6.01 AT.01
B 6.02 AT.02
63 6.03 AT.03
S.O. 6.04 AT.04
64 6.05 AT.05
65 6.06 AT.06
66 6.07 AT.07
67 6.08 AT.08
68 6.09 AT.09
69 6.10 AT.10
70 6.11 AT.11
71 6.12 AT.12
72 6.13 AT.13
73 6.14 AT.14
74 6.15 AT.15
75 6.16 AT.16
76 6.17 AT.17
77 6.18 AT.18
 
 
Assurance médicaments
1998 De 1999 à 2003 Depuis 2004
46 5.01 AM.01
47 5.02 AM.02
48 5.03 AM.03
49 5.04 AM.04
50 5.05 AM.05
51 5.06 AM.06
52 5.07 AM.07
53 5.08 AM.08
54 5.09 AM.09
55 5.10 AM.10
56 5.11 AM.11
57 5.12 AM.12
58 5.13 AM.13
59 5.14 AM.14
60 5.15 AM.15
S.O. 5.16 AM.16
61 5.17 AM.17
62 5.18 AM.18
 
 
Bourses et mesures incitatives
1998 De 1999 à 2004 2005 Depuis 2006
A 7.01 MI.01 non disponible
B 7.02 MI.02 non disponible
 
 
Population inscrite et admissible
1998 De 1999 à 2003 Depuis 2004
1 1.01 PA.01
2 2.02 PA.02
 
 
Services médicaux
1998 De 1999 à 2004 Depuis 2005
D 2.01 SM.01
E 2.02 SM.02
F 2.03 SM.03
G 2.04 Disponible sur demande
H 2.05
3 2.06
4 2.07
5 2.08 SM.08
S.O. 2.09 SM.09
6 2.10 SM.10
S.O. 2.11 SM.11
7 2.12 L’information des quatre tableaux a été fusionnée dans le tableau SM.31.
8 2.13
9 2.14
10 2.15
11 2.16 Disponible sur demande
12 2.17 SM.17
13 2.18 SM.18
14 2.19 Disponible sur demande
15 2.20 SM.20
16 2.21 SM.21
17 2.22 SM.22
18 2.23 SM.23
19 2.24 SM.24
20 2.25 SM.25
21 2.26 SM.26
22 2.27 SM.27
23 2.28 SM.28
24 2.29 SM.29
25 2.30 SM.30
S.O. S.O. SM.31 (fusion de 2.12 à 2.15)
S.O. S.O. SM.32
 
 
Services dentaires
1998 De 1999 à 2004 2005 Depuis 2006
C 3.01 SD.01 SD.01
D 3.02 SD.02 SD.02
E 3.03 SD.03 SD.03
F 3.04 SD.04 SD.04
G 3.05 SD.05 SD.05
H 3.06 SD.06 SD.06
I 3.07 SD.07 SD.07
J 3.08 SD.08 SD.08
26 3.09 SD.09 Disponible sur demande
27 3.10 SD.10 L'information des trois tableaux a été fusionnée dans le tableau SD.21.
28 3.11 SD.11
29 3.12 SD.12
30 3.13 SD.13 SD.13
31 3.14 SD.14 L'information de ce tableau et du tableau SD.16 a été fusionnée dans le tableau SD.22.
32 3.15 SD.15 Disponible sur demande
25 3.16 SD.16 L'information de ce tableau et du tableau SD.14 a été fusionnée dans le tableau SD.22.
34 3.17 SD.17 Disponible sur demande
35 3.18 SD.18 Disponible sur demande
36 3.19 SD.19 SD.19
37 3.20 SD.20 SD.20
s. o. s. o. s. o. SD.21 (fusion de SD.10 à SD.12)
s. o. s. o. s. o. SD.22 (fusion de SD.14 et SD.16)
 
 
Services optométriques
1998 De 1999 à 2004 2005 Depuis 2006
C 4.01 SO.01 SO.01
D 4.02 SO.02 SO.02
E 4.03 SO.03 Disponible sur demande
F 4.04 SO.04 L'information des trois tableaux a été fusionnée dans le tableau SO.13.
38 4.05 SO.05
39 4.06 SO.06
40 4.07 SO.07 SO.07
41 4.08 SO.08 L'information des deux tableaux a été fusionnée dans le tableau SO.14.
42 4.09 SO.09
43 4.10 SO.10 SO.10
44 4.11 SO.11 SO.11
45 4.12 SO.12 SO.12
s. o. s. o. s. o. SO.13 (fusion de SO.04 à SO.06)
s. o. s. o. s. o. SO.14 (fusion de SO.08 et SO.09)
 
 
Sommaire des coûts des programmes
1998 De 1999 à 2004 Depuis 2005
C 1.03 SP.01
Helpful Hints

Correspondence of Statistics Tables

 
Assistive Devices
1998 From 1999 to 2004 From 2005
A 6.01 AT.01
B 6.02 AT.02
63 6.03 AT.03
N.A. 6.04 AT.04
64 6.05 AT.05
65 6.06 AT.06
66 6.07 AT.07
67 6.08 AT.08
68 6.09 AT.09
69 6.10 AT.10
70 6.11 AT.11
71 6.12 AT.12
72 6.13 AT.13
73 6.14 AT.14
74 6.15 AT.15
75 6.16 AT.16
76 6.17 AT.17
77 6.18 AT.18
 
 
Prescription Drug Insurance
1998 From 1999 to 2003 From 2004
46 5.01 AM.01
47 5.02 AM.02
48 5.03 AM.03
49 5.04 AM.04
50 5.05 AM.05
51 5.06 AM.06
52 5.07 AM.07
53 5.08 AM.08
54 5.09 AM.09
55 5.10 AM.10
56 5.11 AM.11
57 5.12 AM.12
58 5.13 AM.13
59 5.14 AM.14
60 5.15 AM.15
N.A. 5.16 AM.16
61 5.17 AM.17
62 5.18 AM.18
 
 
Bursaries and Incentive Measures
1998 From 1999 to 2004 2005 From 2006
A 7.01 MI.01 not available
B 7.02 MI.02 not available
 
 
Persons Registered and Eligible
1998 From 1999 to 2003 From 2004
1 1.01 PA.01
2 2.02 PA.02
 
 
Medical Services
1998 From 1999 to 2004 From 2005
D 2.01 SM.01
E 2.02 SM.02
F 2.03 SM.03
G 2.04 Available on request
H 2.05
3 2.06
4 2.07
5 2.08 SM.08
N.A. 2.09 SM.09
6 2.10 SM.10
N.A. 2.11 SM.11
7 2.12 The information in these four tables has been incorporated into table SM.31.
8 2.13
9 2.14
10 2.15
11 2.16 Available on request
12 2.17 SM.17
13 2.18 SM.18
14 2.19 Available on request
15 2.20 SM.20
16 2.21 SM.21
17 2.22 SM.22
18 2.23 SM.23
19 2.24 SM.24
20 2.25 SM.25
21 2.26 SM.26
22 2.27 SM.27
23 2.28 SM.28
24 2.29 SM.29
25 2.30 SM.30
N.A. N.A. SM.31 (2.12 to 2.15 combined)
N.A. N.A. SM.32
 
 
Dental Services
1998 From 1999 to 2004 2005 From 2006
C 3.01 SD.01 SD.01
D 3.02 SD.02 SD.03
E 3.03 SD.03 SD.03
F 3.04 SD.04 SD.04
G 3.05 SD.05 SD.05
H 3.06 SD.06 SD.06
I 3.07 SD.07 SD.07
J 3.08 SD.08 SD.08
26 3.09 SD.09 Available on request
27 3.10 SD.10 The information in these three tables has been incorporated into table SD.21.
28 3.11 SD.11
29 3.12 SD.12
30 3.13 SD.13 SD.13
31 3.14 SD.14 The information in those table and SD.16 has been incorporated into table SD.22.
32 3.15 SD.15 Available on request
33 3.16 SD.16 The information in those table and SD.14 has been incorporated into table SD.22.
34 3.17 SD.17 Available on request
35 3.18 SD.18 Available on request
36 3.19 SD.19 SD.19
37 3.20 SD.20 SD.20
N.A. N.A. N.A. SD.21 (SD.10 to SD.12 combined)
N.A. N.A. N.A. SD.22 (SD.14 and SD.16 combined)
 
 
Optometric Services
1998 From 1999 to 2004 2005 From 2006
C 4.01 SO.01 SO.01
D 4.02 SO.02 SO.02
E 4.03 SO.03 Available on request
F 4.04 SO.04 The information in these three tables has been incorporated into table SO.13.
38 4.05 SO.05
39 4.06 SO.06
40 4.07 SO.07 SO.07
41 4.08 SO.08 The information in these two tables has been incorporated into table SO.14.
42 4.09 SO.09
43 4.10 SO.10 SO.10
44 4.11 SO.11 SO.11
45 4.12 SO.12 SO.12
N.A. N.A. N.A. SO.13 (SO.04 to SO.06 combined)
N.A. N.A. N.A. SO.14 (SO.08 and SO.09 combined)
 
 
Summary of Program Costs
1998 From 1999 to 2004 From 2005
C 1.03 SP.01

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How to Optimize STSI Use

Available search parameter

You can choose one or more parameters in the "Quantitative Parameters" and "Qualitative Parameters" columns. From among the list of tables displayed, you can select the one that interests you.

If you don't choose any parameters, a list of all the tables pertaining to the subject of your search will be displayed.

Access to the content of tables

The qualitative parameters allow you to access information about the cost and number of medical or other services appearing in the tables.

The quantitative parameters allow you to access the types of information contained in the tables, specifically, sociosanitary region, sex, age bracket, service type, remuneration method, etc.

Search for a table

By properly choosing your search parameters, you will obtain a restrictive list of the related tables. We recommend that you make your choice intuitively.

Example
If the tableau that interests you pertains to standardized costs by region, choose "Standardized Costs" in the list of quantitative parameters, then "Sociosanitary Region" in the list of qualitative parameters.

If the parameters chosen do not lead to any tables, you must change or remove them.

Example
If the subject of your search pertains to medical services and you choose the parameters "Number of Persons Eligible" and "Number of Participants" the following result will be displayed: "No tables correspond to the parameters chosen." This is because no tables contain these two types of information. To obtain the desired result, remove one of the parameters.

If the list of tables is extensive, you can refine your search by adding parameters.

Example
Regarding medical services, if you choose the parameter "Sociosanitary Region" only, you will obtain a list of the following 10 tables:

    "Sociosanitary Region of Physicians" (5 tables);
    "Sociosanitary Region of Participants" (3 tables);
    "Sociosanitary Region of Services" (2 tables);
    "Sociosanitary Region of Participants" and "Sociosanitary Region of Services » (1 table).

It is therefore preferable to refine your search.


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How to Search Using the STSI

Search by parameters

A search by parameters allows you to better define your needs and to obtain a list of tables corresponding to the parameters you have chosen.

We recommend this search method, especially if the subject you are working on involves a large number of tables.

For further information, consult the How to Optimize STSI Use section.

Available tables

Indicated below is the maximum number of tables available yearly per topic.

Assistive Devices: 18 tables
Bursaries and Other Measures: 2 tables
Dental Services: 20 tables
Medical Services: 30 tables
Optometric Services: 12 tables
Persons Registered and Eligible: 2 tables
Prescription Drug Insurance: 18 tables
Summary of Program Costs: 1 table
For further information, consult the Correspondance of Statistics Tables section.
Consulting the "Documentation and Definitions" section

Just click on the appropriate button to access the most recent version of the documentation.

Documentation concerning prescription drug insurance and medical services is presented in two parts.

1. "Description, definitions and explanatory notes": no changes are made to the texts from year to year.
2. a) "History," concerning prescription drug insurance: the text is changed every year, to reflect amendments to agreements with pharmacists and changes to insured persons contributions.

b) "Evolution of Agreements," concerning medical services: the text is changed every year, to reflect amendments to agreements with general practitioners and medical specialists.
For each of the other subjects, only one document is available.

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How to Use PDF documents

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